11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Grafik tasarımın görsel dilini temel düzeyde uygulayabilecektir;
  • Semiyoloji konusunun içeriğini temsil eden ikon, indeks ve semboller arasındaki ilişkileri çözümleyebilecektir;
  • Resimsel unsurları ve sembolleri semiyolojik bir dil içinde kullanabilecektir;
  • Görsel iletişim tasarımı alanında dünyadaki örnekleri yorumlayabilecek ve ileride kullanma yetisine sahip olabilecektir;
  • Fonetik dilin görsel dil olarak ortaya çıkış süreci ve önemi hakkında bilgi toplayabilecektir;
  • Gestalt Teorisi’nin belli birtakım özelliklerinin görsel iletişim ile ilişkisini değerlendirebilecektir;
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Görsel iletişim nedir? Yok
2 Görsel İletişim Tasarımının Tarihsel Gelişimi - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
3 Görsel İletişim Tasarımında Yazı Yok
4 Film Gösterimi: Helvetica - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
5 Tasarım Prensipleri ve İşlevsel Gereksinimler - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
6 Tasarım Prensipleri ve İşlevsel Gereksinimler - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
7 Tasarım Yönetmleri ve Süreç Planlaması - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
8 Görüntüde Anlam, Reklamda Anlam - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
9 Ara Sınav Yok
10 Görsel İletişim Etkinlik Alanları 1 - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
11 Görsel İletişim Etkinlik Alanları 2 - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
12 Görsel İletişim Etkinlik Alanları 3 - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
13 Görsel İletişim Etkinlik Alanları 4 - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester
14 Dönemin gözden geçirilmesi  
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Power Point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller - An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010